2008. június 30., hétfő

Fűfejű barátaink






Nem nagyon készítettem nyári évszakasztalt, egyrészt azért, mert elutazunk, másrészt valahogy nem voltam olyan lélekállapotban, hogy elkezdjek méhkast készíteni, vagy pipacs-babákat. Ilyenkor a feszültség rányomja a bélyegét az elkészült művekre, és azt nem akartam.
A terasz tavasz óta amúgy is egyfajta évszak-asztal, rengeteget ültettünk a lányokkal, és a virágok napról napra szebbek és nagyobbak. Lehet növekedés közben figyelni őket, meglesni rajtuk a pillangókat, bogarakat. Szélforgókat szúrni a virágok közé, tündérházat rejteni az ágyásba.
Apró fűmanót azért készítettünk a szobába..egyrészt gátlástalanul drágának tartom a boltit, másrészt tök jól újra lehet hasznosítani a lyukas harisnyákat, fűmagot. Kell először egy kisebb gömböt készíteni- úgy, hogy a harisnyába virágföldet tömsz. Ez az orr. Ha kész, erős cérnával körbetekerni, majd kitömni a fejet. Mielőtt bekötöd a fejet, a tetejére szórod a fűmagot, óvatosan, hogy az arc ne legyen magos. Majd locsolni és locsolni és locsolni. A mieink szép gugli szemeket kaptak, mert a bolti ilyen volt és ilyet akartak a lányok, de lehet "szelídebb" (és szebb) verziót is készíteni pl. termésből.

3 megjegyzés:

tollpihü írta...

jajdenagyon szerettem az enyémet! édesanyámtól kaptam, locsoltam bőszen, nyírtam a haját, egyszercsak megsárgult és nagyon szomorú voltam. azt hiszem akkor éretttem meg, hoyg a növények is éreznek, élnek, talán azért mert olyan emberi volt.

nagyon ügyesek a csajok!

panka írta...

Nagyon aranyosak a fűfejűek. :-)
Láttam már ilyet, de nem tudtam, hogy pontosan hogy készül, köszi a leírást. :-)

Etus írta...

Jaj de jo! Ilyet en is csinalok!! :)