2008. június 5., csütörtök

Hogyan lesz a túrógombócból császármorzsa?

Szeretjük a túrógombócot. A diéta miatt viszont nem eszünk tejterméket.
Majd én megreformálom!-gondoltam egy merészet..


Este fél 11, egy csomag tofu, pehelymix, tojás (jó, nem őrölt lenmag.khm..)-összekever. Berak a hűtőbe, vár.
Egészséges teljesőrlésű kenyérmorzsát megpirít. Férjjel teraszon beszélget. Egy kis idő múlva:
-Mi ez a szag?
-Biztos a szomszédból jön-gondolja. Tovább beszél.
Jóóóó sok idő múlva...Mi ez a szag????
Basszus. A morzsa.
Égett morzsát kidob, serpenyőt sikál, emlegeti a nagynénikéjét.
Kis idő múlva újabb morzsát pirít.
Bejön, blogot néz.
Jaaaaaaaaa, a morzsa..MÉG nem égett le, csak az alja. Gyorsan összekever,hátha nem veszik észre.
Vizet főni feltesz, gombócot gyúr a tofus masszából, fortyogó vízbe beledob.
Bambán nézi, hogyan hullanak szét a gombócok. Atomokra. Szép látvány. Hangja is van.
A massza lassan egynemű lesz, zabpelyhes, tofus tojásos levessé válik. Gusztustalan nyúlós foszlányok úsznak a felszínén. (Nem mondom meg, mire emlékeztetnek.)
Szűrőkanállal kiszed, gondolkodik. Összekeveri a félig leégett morzsával. Két rosszból még lehet egy jó- reménykedik..
Ha ügyes , ezt eladhatja reform-császármorzsának. Majd ráfogja valamelyik főzős blogra, ha nagyon vacak.
Nem jó. Égett cucc rákkeltő.
Hisztérikus röhögés szűrőkanállal a kézben, közben nyúlós tofuleves földre csepegtetése..
Holnap rizst eszünk.:o)

4 megjegyzés:

Kata írta...

Remélem nem rám akartad fogni :o))))) Egyébként van egy tuti gombóc recept, én még nem posztoltam róla, de megcsináltam és finom!!!! Siccikénél fent van a recept: http://href.hu/x/5xwi
Egyébként jót mulattam az írásodon, remélem, nem maradtatok éhesek! :o)

Noémi írta...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, dehogy Rád....
Gábor egyébként csak annyit morgott a gombóc-sztorihoz, hogy "reformgombóc..tofuból..vegaság..hmmm..."- szerintem ez elég kifejező:)
De nem adom fel, kipróbálom a másik receptet!
..és még nem tudom, mit fogunk ma enni..de karalábéleves már van..:o))))

Névtelen írta...

Érdekes lehetett a kaja. Most akkor merjem Bencét rátok bizni? :)))))))

Noémi írta...

Rámbízhatod nyugodtan, max. izé..nem fog enni :o)))
Megnyugtattalak?