2008. július 22., kedd

Üveggolyók

Mályvacsigától kaptam őket.
Gyanúsan rólunk szól, egy asszociációs játék. Csak pszichológus ne olvassa rólam :)
De hogy ne meneküljön senki előle, én is kérek irományokat.. Fellegajtónyitogató-tól
, Szirkáéktól, Mercitől.


A-Anna és Abigél- szerintem nem szorul magyarázatra, miért Ők jutnak eszembe elsőként

Á-Ákos- fogalmam sincs miért, gondolom, mert nevek voltak bennem. Alig ismerek egyébként Ákos nevűt. Régen szerettem a Bonanza Banzai-t, de ma ezt szívesen titkolom. (mentségemre szóljon, csak 14 voltam)

B-bank, bamba- pénzügyekhez sosem értettem. Úgy vagyok a pénzzel, mint az Utas és Holdvilág Ulpiusai- csillogó korongok, amelyeket színházjegyre lehet váltani. Nem ártana praktikusabbnak lennem.

C-cikk- kamaszkorom hosszú lélegzetvételű könyvei után gyakran már csak cikkek olvasására futja..mentségemre legyen mondva, igyekszem megválogatni legalább ezeket.

Cs-csoda, csodás- lépten-nyomon van, csak sokszor túl későn vesszük észre.

D-Darwin-nem tudtam végigolvasni a Fajok Eredetét, és megijesztene, ha a világ ennyire pofonegyszerű lenne

E-ember-az egyetlen érdeklődési területem. Szerencse, hogy sokminden belefér.

É-éjszaka-álmok, sejtelmesség, lelkiség, módosult tudatállapotok

F-fa-egy évig fákat rajzoltam, aztán egy évig epekedtem Jankovich Marcell A fa mitológiája című könyve után

G-gatya-khm...Freud..(töröljem? :-)))

Gy-Gyertya- szeretem, minden formában, sokféle alkalomkor, színeset, illatosat, kézit, gyárit, gyújtva, eloltva

H-hamu-szeretem nézni a lángoló tüzet majd a hamu tapintását. Ha elaludt, hát elaludt. A hamu is szép.

I- indiánok-kultúra, filozófia, művészet, szerelem. Minden.

Í-íj-szintén az indiánokhoz kapcsolható

J-jalapeno erős paprika, erről Mexikó csodás tájai és életszeretete. Az erős, intenzív ízek, élmények, érzések megélése

K-kulacs-mindig viszünk magunkkal, ha kirándulni megyünk. Ezer van. Mindegyik büdös.

L-lámpa-mesterséges fény, nem szeretem, zavar. Fáj a fejem különösen a neontól, nem értem, az amerikai házak, intézméynek miért sötétek, miért jobb az embereknek a mesterséges, mint a természetes. Ezért nem értem a műcicit sem. De az már más műfaj.

Ly-lyuk, mivel nem sok szó kezdődik így :-) Nem erősségem a stoppolás.

M-macska-nagyon titokzatos, ezért érdekes, hízelgő, kedves, ravasz, éjjel élő. Ellentmondásos, vagy utálják,vagy imádják. Egyiptomban példul istenként tisztelték. Nekem ha macska és fekete, akkor mindig Egyiptom ugrik be.

N-Noémi, ha már a neveknél tartunk. Ja, és Nárcisszusz. Ez nem vet jó fényt rám. Nem erősségem a kitárulkozás és önszeretet, de azért nyilván van bennem ilyen is, ha blogot írok.

Ny-nyúl. Majdnem elhánytam magam gyerekkoromban, amikor mondták, hogy egyesek megeszik. Nem szeretem a hús állagát. Nem vagyok vegetáriánus, de nem eszem húst. Nagyon ritkán halat, de azt sem szeretem különösen nyersen. Nem vagyok vegetáriánus, mert emlékszem az ízére, és hogy finom. Sőt, néha belekóstolok más ételébe, akkor is ízlik. Az első pillanatban. Aztán kiráz a hideg.

O-orsó- Csipkerózsika megszúrta vele az ujját. A három szövőnő, a Sors-asszonyok, vagy párkák. Szép mintás szöveteik vannak.

Ó-óra. Csak akkor tudok időben odaérni valahova, ha egyedül, vagy gyerekekkel megyek. Gáborral nem. Nehéz alkalmazkodnom?

Ö-Öskü-gyönyörű középkori temploma van.

Ő-Ő. Nem én. Néha nehéz más szemszögéből látni.

P-paprika. Ezt garantáltan ismerik itt a magyarokról.

Q-quinoa-nem szeretem, hiába az inkák szent eledele.

R-rokon- mennyire játszik közre a személyiség alakulásában a származás, népszellem, rokonság és mennyir az egyéniség. Ki lehet-e törni, vagy kell-e? Ki a szabadabb, a hontalan ember, aki mindenhol otthonra talál, vagy aki eggyé olvad egy nemzet/család/nép sorsával?

S-sas- Amerika, indiánok szimbóluma, szabadság, erő, szépség, agresszivitás. Évekbe tellett, míg megszerettem az amerikaiakat olyannak, amilyenek. Az is eszembe jutott, hogyan változik a sas, hogyan tépi ki karmait, hogy újjászülethessen.

Sz-szülés, szabadság, szerelem- "majdnem" egyek.

T-takarítás-engem megnyugtat.

Ty-tyúk. Mindig sírtam, mikor nagymamám levágta őket.

U-USA, USA, USA. már tudom, miért.

Ú-út. Szerintem ez már közhely, miért.

Ü-üveg. Törik, de szép. Vigyázni kell rá. Hamar foltosodik. Hááát, igen.

Ű-Űzgin Uver. Szeretem.

X-Xenodiké. Egy ismerősömet hívják így. Néha sajnáltam érte.

Y-mindig elfelejtem, hogy ez a "váj" az angolban.

V-vas- erős, izzó, keményen meg kell érte dolgozni. A második családom.

W- Waldorf

Z-Zúzós- egyik becenevem. Örök nyughatatlan.

Zs-zsiger-mindig arra az élményre törekedtem, amire azt mondják, hogy a "zsigereimben érzem".

huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

2 megjegyzés:

Etus írta...

jo hogy nem csak a szavakat irtad le, hanem "magyaraztot" is hozza. Igy jobban "beledlatok"... :)

Melinda írta...

Köszönöm! Igyekszem minnél hamarabb válaszolni rá.